TUNNGLE, ULTIMÁTNÍ NÁSTROJ PRO POČÍTAČOVÉ ONLINE HRÁČE

FAQ

Hamachi a Tunngle na jednom PC

Hamachi a Tunngle používají velmi podobný způsob spojení a proto pokud budete mít na jednom počítači oba dva tyto klienty nemusí pracovat jak mají. V tomto případě je jediné řešení jeden z nich odinstalovat. Doporučuji, pokud již máte oba dva klienty nainstalované, odinstalovat je a po restartu počítače nainstalovat jen jeden z nich.

Tunngle Update

Jeden z asi nejběžnějších problémů je Update klienta, který prostě nějak nevychytali.

Problém nastane ve chvíli, kdy si jej budete chtít updatovat. Po stažení instalátoru důrazně nedoporučuji jej instalovat na již nainstalovaný tunngle. Sice se nainstaluje i adaptér se updatuje, jenže po restartu PC se vám nenastartuje VPN síť.

Proto doporučuji Tunngle nejprve odinstalovat (stejně by jste to pak museli udělat) a pak jej po restartu znovu nainstalovat nejnovějším instalátorem. Vše by poté mělo normálně fungovat.

Port Forwarding

Tunngle používá VPN privátní sít, pro kterou jsou důležité směrovací porty, aby klient věděl koho s kým spojit. Může se stát, že někteří poskytovatelé internetu tyto porty zakážou v routeru a Tunngle není schopen přes ně směrovat komunikaci. Důsledek je katastrofální a Tunngle nebo některé hry nejdou.

Takže jsou pro to různá řešení. První z nich je, že si porty povolíte sami. K tomu je zapotřebí se dostat do nastavení Routeru které jsou zaheslované! Standartně výrobci nastavují Login: admin a Password: admin, ovšem většina poskytovatelů si dávají do routeru vlasní loginy a hesla. K tomuto přihlášení se dostanete přes jakýkoli internetový prohlížeč (Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, apod.). Do místa s adresou napíšete IP routeru, standartně bývá: 192.168.0.1, ale je dost možné, že ji poskytovatel změnil. Po přihlášení musíte najít „Port Forwarding“ a porty tam pro svou IP povolit (pro tunngle jsou to UDP porty 11155 a 11157, pro hry si to buď musíte zjistit a nebo požádat o radu zde ve fóru). Bohužel nemá cenu to psát podrobněji, protože každý výrobce routerů má jiné rozložení menu. Další možností, kterou vám doporučuji, se obrátit na poskytovatele Internetu, aby vám porty povolil.

Zda máte porty otevřené, můžete zjistit na této stránce.

Nevidíte spoluhráčovu vytvořenou hru

Problém spočívá v tom, že v tunnglu nějak špatně pracuje viditelnost mezi hráči a kámarádovu vytvořenou hru nevidíte nebo naopak. Neni to nic složitého jak tento problém opravit

Od verze 4.4.1.1 byl změněn Master server Tunngle a tento problém většinou tímto nevyřešíte.

Takže si zapneme Tunngle a připojíme se do příslušné místnosti. Počkáme, než se kamarád připojí do stejné místnosti a přidáme si jej do friendlistu (seznamu kamarádů). Tam na něj 2× poklepeme, až se oběví malá tabulka s Connecting… Tím kamaráda jakoby prozvoníme a veškerá komunikace je nyní spojena. Pokud teď založíte hru, kamarád by vás už měl vidět a naopak. (pozn. zkuste spojení Connecting… na Tunnglu v obouch směrech)

Také můžete skusit se spojit v nějaké vytvořené hře, kterou oba vidíte a po připojení všech kamaradů se ze hry odpojit a následovně zkusit vytvořit svou. Na tuto metodu jsem již narazil dávno a díky ní Tunngle podpora upravila klienta pro již zmíněné „prozvonení“.

Popis problém k datu 29.9.2012

Po delším zkoumáním tohoto problému jsem došel k závěru, že je to způsobeno poskytovateli Internetu. Dnes jsou páteřní sítě natolik rozvinuté, že se vytvářejí takzvané duplicitní adresy u klientů. Myslím, že už se někomu z vás stalo, že jste chtěli stahovat „free“ na uložtu, ale při opsání captcha ověření vám stránka oznámila, že již „free“ stahujete a nemůžete najednou stahovat 2× zadarmo. Přitom ve skutečnosti nic nestahujete, jenže server rozpoznal, že už je připojen počítač s IP jakou máte i vy a tak vám to zakázal. V Tunngle se to projevuje tak, že pokud již je připojen klient s podobnými hodnotami, tak se je snaží rozdělit (nejde se připojit 2× ze stejného PC) čili jeden PC vidí jednu polovinu uživatelů a druhý PC vidí tu druhou polovinu. Bohužel tento problém nelze vyřešit a jediná možnost jak to obejít na 90% je vytvořit si vlastní soukromou místnost na Tunngle.

Modrá obrazovka smrti (BSOD)

Další z často psaných problémů je takzvané naskočení modré obrazovky smrt (BSOD)) při startu klienta. Osobně se mi to nikdy nestalo, ale bude to tím, že používám Windows 7 Pro x64. Někde radí update driverů, ale pochybuji, že to pomůže, protože se drivery sami updatují. Každopádně to zkuste jako první možnost. Hlavní problém zpočívá v BIOSU, kde je špatně nastavena zvuková karta a její směrovač. Nastavení BIOSU přenechte zkušeným uživatelům, kteří umí anglicky!